Suzanne van Kastel

Suzanne van Kastel in het kort

  • Functie: Manager content marketing team
  • Werkt bij Swink sinds: 2015
  • Opleiding: Management Economie en Rechten, HES Amsterdam
  • Aanwezig: maandag, t/m donderdag

Verantwoordelijkheden

‘Ik stuur het contentmarketing team aan. Mijn werk bestaat vooral uit werkzaamheden coördineren en medewerkers aansturen. Ik heb regelmatig contact met onze klanten zodat we de juiste dingen doen waarmee zij ook echt geholpen zijn. Daarnaast voer ik ook eigen opdrachten uit van onze klanten. Dit varieert van adviseren over marketingvraagstukken tot het opstellen van visie- en beleidsdocumenten.’

Waarom bij Swink aan het werk

‘Ik wilde werken voor een sociale onderneming, omdat ik werk wil doen dat maatschappelijke waarde heeft. Dat miste ik in mijn oude baan bij een financiële instelling waarvoor ik hiervoor heb gewerkt. Niels en Paul, onze directeuren, hebben mij de kans gegeven om voor Swink te komen werken en zo te ervaren hoe het is om bij een organisatie te werken die sociaal onderneemt. Het blijkt precies aan te sluiten op het werk waarnaar ik op zoek was. Ik ben met mijn neus in de boter gevallen.’

Hoe bij Swink terechtgekomen

‘Via Niels van Buren, de algemeen directeur van Swink. Wij zijn oud-collega’s.’

Leiding geven aan mensen met autisme

‘Onze medewerkers zijn niet standaard, maar wie is dat wel? Door hun autisme is een andere manier van aansturing nodig, bijvoorbeeld hen helpen met het stellen van prioriteiten in hun werk. Geen enkel persoon met autisme is hetzelfde en dat geldt ook voor onze medewerkers. Welke aansturing er nodig is, verschilt per medewerker. Dat vind ik voor mijzelf ook een mooie ontdekkingstocht.’

Werken bij Swink is:

‘Fantastisch, ik leer hier veel. De openheid, eerlijkheid en ‘fair play’ naar elkaar toe vind ik mooi. Iedereen is zoals -ie is.’

De kracht van Swink

‘Hoogwaardige dienstverlening met een sociaal gezicht. Ik vind Swink het bewijs dat dat mogelijk is. Anders dan soms wordt gedacht, is sociaal ondernemen geen softe business. Net als andere organisaties moeten wij kwaliteit leveren om klanten te werven en te behouden. Daar zit geen liefdadigheid bij. Onze klanten stellen het wel op prijs dat dit we dit doen in combinatie met maatschappelijke impact maken.’

Buitengewoon leuke weetjes over Suzanne

  • ‘Ik ben een ‘echt mensenmens’; breng mijn vrije tijd graag door met vriendinnen en dagjes uit met mijn gezin.’
  • ‘Reis enorm graag, houd ervan om andere culturen te ontdekken. Dat verruimt je blik op de wereld.’
  • ‘Zie mezelf als een laagdrempelige en hartelijke collega, die soms direct uit de hoek kan komen. Ik denk dat ik heel open en spontaan ben.’
  • ‘Mijn toekomstdroom is om iets in de Jeugdzorg te doen. Dat zou ik geweldig vinden. Als ik een bijdrage kan leveren om meer kinderen een betere en veilige plek te geven, dan zou ik die kans graag benutten.’